film

Forleden dag sad jeg i toget på vej hjem fra universitetet og snakkede med to tyske piger, som jeg har forlæsninger sammen med. Vi snakkede om forskellige ting og henimod enden af togturen fik vi drejet emnet hen på sørgelige film. Den ene pige begyndte og fortælle om en film, som hed Freedom Writers. Da hun skulle genfortælle handlingen, blev hendes øjne mere og mere våde og hun begyndte og snøfte og ryste lidt. Til sidst begyndte hun rent faktisk at græde rigtigt. Jeg vidste slet ikke, hvordan jeg skulle reagere, så jeg endte med at sige noget i retning af: "Det må virkelig være en god film, når den kan berøre dig sådan. Den må jeg se"  Måske skulle jeg have sagt noget andet og mere forstående, men jeg blev virkelig overrasket over, at man kan begynde og græde, når man skal genfortælle en film.
Her til aften sad jeg på youtube og fandt klip fra to scener i film, hvor jeg kan huske, at jeg begyndte at græde. De er begge to italienske og helt fantastisk gode:

1. LA STRADA - FREDERICO FELLINI



2. ROMA, CITTÀ APERTA - ROBERTO ROSSELINI



Hvilke film får jer til at græde?

<3 Signe

Kommentarer
Postat av: e

scenen i romeo + juliet, hvor de mødes... gets me every time!

og så det sex and the city-afsnit, hvor mirandas mor dør. dér, hvor de er til begravelse og går ned ad kirkegulvet. totalt kliché, men det kan jeg slet ikke klare.



og så alle film, hvor der er nogen, der elsker hinanden eller dør.



desuden filmen the cranes are flying, som jeg har svært ved at huske, men som jeg tydeligt husker knuste mit hjerte.

2008-10-26 @ 15:12:31
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/
Postat av: Sofie

jeg kniber altid en tåre. det er virkelig et smukt digt: http://www.youtube.com/watch?v=gE9E07EznXw

2008-10-28 @ 18:33:13
URL: http://cssftw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0