Frankfurt(Oder) - go east!



Byens stolthed - Der Oderturm - 24-etagers hæslighed.

Jeg er begyndt at studere i Frankfurt(Oder). Det er IKKE Frankfurt am Main, men derimod en by i det østligste østlige Tyskland. Når jeg stiger ud af regionaltoget fra Berlin, så føler jeg, at jeg træder ind i en tidslomme. Alle de gamler damer går med pelshuer og sporvognene er så gamle, at man helst ikke skal sætte sig på sæderne for så for man meget ondt, når man kører igennem de brede gader - en del stadig med kommunistiske navne. De fleste flotte, gamle huse blev ødelagt under krigen og erstattet med god, gedin plattenbaus-arkitektur. I Frankfurt skulle man virkelig tro, at muren endnu ikke var faldet...

Alligevel kan jeg nu godt lide at tilbringe fire dage om ugen derude. Det sætter lige min rige opvækst i København i perspektiv og motiverer mig til at studere videre, så jeg forhåbentlig går en lidt lysere fremtid i møde, end den jeg er vidne til, når jeg stiger ud at mit regionaltog.

SIGNE



Kommentarer
Postat av: hannah

wie schön :)

2008-12-05 @ 23:53:57
URL: http://ponyandzucker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0