GUIDE TIL FRIEDRICHSHAIN:

Først et stort undskyld for den døende stilhed på bloggen. Jeg har haft meget travlt i skolen, blevet meget klog på tyske filosoffer og diverse kulturteorier og så er jeg sågar gået i gang med den næsten umulige opgave at lære polsk. Indtil videre kan jeg kun sige Jestem Signe og hej, men måske kan jeg lære lidt tourist-polsk, så jeg kan begå mig nogenlunde ovre i det østeuropæiske. Jeg havde ingen ide om, at slaviske sprog var så svære, men de har 7 kasusser og en milliard mærkelige ekstra bogstaver. Nuvel, jeg gør det kun for sjov. Hvornår skulle jeg nogensinde ellers få lært polsk end når man går i skole på grænsen til Polen og kan få ene-undervisning af en flink polak, som jeg så tilgengæld skal lære dansk?  Jeg vil følge op på mine polske oplevelser i nogle videre indlæg.

Okay, nu har jeg efterhånden boet i Berlin i over et år og jeg burde jo være lidt-ekspert på gode steder. Jeg ved ikke, hvor mange som har lyst til anbefalinger. Hvis i synes det er dødkedeligt og irrelevant, så sig bare til. Ellers vil jeg give nogle anbefalinger til gode steder det næste stykke tid.

HVIS MAN VIL SPISE PIZZA ELLER BARE ITALIENSK:

1. Il Ritrovo-Cucina Casalinga Popolare: Wühlischstraße 29, S/U-bahn Warschauer Str.




Jeg er ingen pizza-ekspert, men jeg synes virkelig (indtil videre), at Berlins bedste pizzaer kan fås her! Det er et ret let koncept, hvor menukortet kun ibestår af forskellige pizzatyper og så nogle få desserter - Tiramisu deriblandt. Alle tjenerne er italienske og stemningen er også ret italiensk med store armbevægelser og høj konversation. Priserne er ikke peberede, men de er heller ikke de billigste i Berlin. En pizza koster nok omkring 7 euro, men så er det også kvalitet! Der er tit fyldt, så man skal regne med lidt ventetid inden man får et bord. Det eneste minus er nok størrelsen på stedet.. Det er rigtigt stort og tit rigtigt fyldt, så der er meget larm og man skal tale højt for at kunne føre en samtale.

2: Miseria & Nobilità, Kopernikusstr. 16, S/U-bahn Warschauer str.



Okay, jeg må ærligt indrømme, at jeg kun har været der en gang. Jeg spiste der på min fødelsdag. Man kan ikke få pizza, men derimod autentiske italienske retter med pasta, skaldyr og svampe. Man kan også få antipasti, kød og fiskeretter og DESSERTER!. Deres spisekort er kun på italiensk og selvom tjeneren prøvede at forklare os, hvad retterne gik ud på, så skal man alligevel være lidt modig og turde bestille noget ukendt. Hvis man når så langt, så er det efter min menning rigtigt god italiensk mad og er virkelig på højde med, hvad man får serveret i det italienske. Jeg vil anbefale desserttallerkenen med 6 forskellige italienske kager, som er så lækker. Priserne er dog i den dyre ende. En ret koster omkring 13 euro, men så kan man også smage, at der er blevet brugt friske råvarer og kræset om hver en detalje. Hvis min SU ikke var så stram, så ville jeg helt sikkert gå derhen noget oftere.

 
Efter vi ikke kunne spise mere af vores LÆKRE desserttallerken. NAM!


Nu er jeg virkelig sulten
hejhej
SIGNE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0