tidens største trend: MODEBLOGGEN

                                      

JEG har en ambivalent forhold til modeblogs. de er alle steder og fortæller mig alle sammen det samme, som jeg egentligt godt ved i forvejen. jeg kan for eksempel læse mindst tyve posts om, hvor sørgeligt det er, at yves saint laurent er død og hvis jeg er meget heldig, så får jeg også et billede fra hans 6o’er storhedstid med i læsningen. et par dage efter står den på sex and the city-filmen. +25 bloggere er ved at falde i svime over carries outfits. nu vil de slændre i new yorks gader, finde en BIG og drikke cosmpolitans. men den vigtigste bestandel af en modeblog er nu outfits. teenagepiger i massevis, som viser deres mere eller mindre vellykkede tøjsammensætninger på nettet. kjole : h&m, taske: ebay, sko: secondhand og halskæde: etsy. humlen i disse posts er at finde noget originalt, som ingen andre ejer. for meget h&m og for lidt vintage giver få kommentarer. fordelagtigt bliver det først, hvis man kan få sneget i designerprodukt med ind i bloggen – helst et par miu miu sko eller en marc jacobs taske. Først der er man special, fordi man ejer noget, som vi andre kun drømmer om på netaporter og andre alt for dyre shoppingsider.

ALLIGEVEL kan jeg jo ikke lade være med dagligt at forfalde til at tjekke diverse pigers blogs. jeg følger intensivt med i i hvert fald 3 svenske pigers leben og gøren. nogle gange prøver jeg at stoppe, men det går ikke. det er simpelthen min personlige overspringshandling. jeg kan uden problemer tjekke gademode.dk tre gange dagligt, selvom jeg inderst inde ved, at jeg burde bruge tiden bedre. jeg har svært ved at acceptere det, men jeg tror ikke, at jeg stopper med at læse modeblogs foreløbigt.

kærligst signe

Kommentarer
Postat av: hannah

ich will das lesen können!!

2008-06-26 @ 22:24:54
URL: http://ponyandzucker.blogspot.com
Postat av: signe

ah..

nicht so einfach zu übersetzen, hannah!

aber ich kann dir sagen. mein inspiration darfür war tagtraeumerin. vielleict verstehst du dann:)



2008-06-26 @ 23:05:26
Postat av: christine

helt enig!! især den med 'det klassiske outfit', haha :)

2008-06-27 @ 21:13:08
Postat av: s

så sandt så sandt.. jeg har også et ret ambivalent forhold til det, men jeg kan ikke lade være med at kigge alligvel.

2008-06-27 @ 21:19:18
URL: http://lilletiny.blogg.se/
Postat av: frl.zucker

SIGNE DU BIST VERLIEBT IN LES MADS!!!!

2008-06-27 @ 22:29:14
URL: http://www.ponyandzucker.blogspot.com
Postat av: signe

maren: haha, ja du kennst mich wirklich zu gut

2008-06-28 @ 17:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0