gid jeg kunne rejse mere, men heldigvis er der en løsning!

                                           
                                            http://www.flickr.com/photos/amaliachimera/

HVIS man bare har fulgt en lille smule med i de danske spare-elskende medier, så kender man nok allerede konceptet bag couchsurfing. selve navnet siger måske også sig selv: man låner sin sofa eller andet sovebart ud til rejsende fra hele verden, som kommer forbi ens by. til gengæld for gratis akkommandering, får man selv en masse oplevelser og indtryk fra nær og fjern. muligvis tilbyder de rejsende også en seng til én i deres eget hjemland, hvis man engang skulle komme forbi.

SUPER projekt, tænke jeg. jeg har en ledig sovesofa, som for det meste bare bliver brugt til at huse diverse overtøj, som vi ikke har plads til andre steder. desuden har jeg forholdsvis meget fritid med en arbejdsuge på 3o timer, så jeg har også mulighed for at kunne hænge ud med mine gæster. Jeg bestemte mig for at lave en profil!


INDTIL videre har jeg haft besøg af en brasilianer. jeg lærte at kindkysse uden næsten at lukke øjnene, og hvorfor europæere bliver tykke - det er kartoflernes skyld.  nu har jeg en åben invitation til sydligere himmelstrøg, hvis jeg nogensinde skulle få lyst til at ville tage en meget lang flyvetur over atlanten. i dag kommer to forhåbentligt søde norske piger og i næste weekend får jeg vist besøg af en lettisk pige. derudover har jeg en åben kaffe-aftale med en amerikaner, som i berlin i længere tid til hendes fernisering. jeg har, som i kan se, et rimelig fyldt program allerede. men det er jo helt op til en selv, hvem og hvor meget man vil tilbyde. jeg er IKKE et hotel for tyrkiske mænd, så jeg inviterer først nogen, når jeg har en god fornemmelse i min mave og når jeg kan se, at vi rent faktisk har noget at snakke om og fælles interesser


                                   
                                    http://www.flickr.com/photos/yangzi/

FOR rejsetrængende folk som mig selv, er det en fantastisk løsning! jeg har for øjeblikket ikke mulighed for at rejse væk, men med couchsurfing kan jeg invitere hele verden ind i min lejlighed. det føles alligevel lidt som en rejse til et eksotisk sted med palmer, hvide sandstrande og cocktails 24/7, når man lærer folk fra totalt, anderledes kulturer at kende. jeg kan i hvert fald godt forestille mig det oppe i mit hoved.


så kom i gang med at lære verden at kende for alvor!


Kommentarer
Postat av: christine

jeg synes også umiddelbart, det lyder som en cool idé, dét der couchsurfing! det eneste, der bekymrer mig lidt er det med, hvem man lukker ind i sit hjem..hvordan fungerer det egentlig? altså hvordan udvælger man folk?

2008-07-06 @ 16:15:04
Postat av: signe

ja, sådan tænkte jeg også i starten. jeg vil heller ikke invitere alle ind i mit hjem. jeg er ikke noget hotel.

man laver en profil, hvor man skriver lidt om sig selv og ligger et billede ind og så videre. så skriver folk til en, hvor de pråsenterer sig selv og, hvor længe de vil blive i berlin.

hvis man bare gør det en gang om måneden, så synes jeg, at det er ret hyggeligt. faktisk.

2008-07-07 @ 15:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0