fritattensuppe

                                 

det virker måske lidt kedeligt at starte efter min lange blog-pause med et indlæg om suppe. nuvel, efter at have brugt de to sidste uger i knödel og panerings-helvede, så vil jeg gerne hylde denne suppe, som en lækker spise.
den består helt enkelt af minestronesuppe og en pandekage, som er skåret i strimler. derfor bliver den også tit kaldt for pandekagesuppe. det er en himmelsk spise, som jeg vil anbefale, hvis man er på de østerigske kanter.
en anden sjov til i østrig er deres kaffe. østrigerne elsker flødeskum, så naturligvis skal deres kaffe serveres med en ordentlig klat sahne. det er ret sjovt, synes jeg.

efter 2 ugers afslappende ferie i østrig og tjekkiet er jeg nu i danmark, hvor jeg venter på svar fra det dumme universitet. jeg håber sådan, at det kan lade sig gøre. jeg er  bare lidt spændt på, hvordan det bliver. jeg kender ikke de tyske skolesystem rigtigt, men jeg har en fornemmelse af, at det er meget strengere end det danske. desuden ved jeg stadig ikke om jeg er god nok til tysk. jeg snakker tysk og jeg skriver nogenlunde tysk, men er det nok? det må jeg jo finde ud af de næste par måneder. mest af alt håber jeg bare , at folk er søde. der er heldigvis ingen rus-tur, som jeg skal bekymre mig om. det kunne ellers have været sjovt for mig at skulle drikke om kap med de mange polakker, men det bliver der ikke noget af i denne omgang. jeg er stadig ved godt mod, så det skal nok gå...

kh signe

ps. alle hemmelige læsere tjek lige vores flotte nye layout, som er blevet i stand efter mille tryllede!




Kommentarer
Postat av: e

jeg krydser universitetsfingre for dig og hannah!

2008-08-06 @ 19:58:27
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0