tysk


Jeg har ikke været så god til at opdatere for tiden. Jeg har været plaget af en ond forkølelse og en hel masse tysk grammatik. Nu har jeg heldigvis både overstået min forkølelse og den 4-timers forfærdelige tyskprøve i fredags. Det gik ret godt, så jeg håber, at jeg kan bestå med over 67% procent, så jeg ikke skal op i en mundtlig prøve. Men hvem har anelse om norminaliseringer og verbaliseringer? Jeg kendte det slet ikke før jeg kom herned. Nu er jeg næsten en ekspert. Jeg er stadig fast besluttet på, at blive god til tysk - ikke bare gymnasie-god-til-tysk, men sådan virkelig god. Jeg tror i hvert fald, at universitetet kan hjælpe mig godt på vej. Deres sprogundervisning har været så god indtil videre og vores lærer brændte bare for tysk, så man kunne ikke andet end at blive glad også og lære konjuktiv 1 bøjningerne i hovedet. Hun har også hjulpet mig med nogle udtale problemer, så jeg har fået nogle fonetiske øvelser, så jeg måske snart lyder som en tysker. forhåbentlig. Billedet blev taget i onsdags i vores sidste undervisningstime. Det er mig + hele den østeuropæsiske mafia + en taiwaneser. Vi havde det faktisk ret sjovt.

Ellers er jeg blevet rimelig afhængig af DR-nettv. Elisa og jeg er punktlige og ser Hammerslag lige efter det bliver lagt op. Vi følger også slavisk med i Hvad er det værd, så danskheden sejrer alligevel, selvom man bor nogle hundrede kilometer syd for den danske grænse. I dag opdagede jeg også net-radio. Der er faktisk også nogle ret gode programmer, som egner sig perfekt til en søndag med huslige pligter.

Nu vil jeg spise lidt frokost og bagefter vaske tøj, selvom det er så kedeligt.

(jeg vil lave en sjovere update senere, i promise!)


Kommentarer
Postat av: e

hvem af dem er konrad??? <3 er det ham den søde, der sidder og poserer ved bordet? hæhæ.

2008-09-28 @ 19:36:03
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0