hvis jenka har ødelagt mine tænder, så var det det hele værd!

når jeg kommer cyklende hjem omkring kl 22.oo om aftenen, så lugter hele berlin af jenka-tyggegummi. det har undret mig et stykke tid nu, men jeg kan godt lide lugten. den minder mig om min barndom, hvor man gik ned til kiosken med en 1 krone og kunne vælge to tyggegummier. jeg valgte altid jenka som første priotet og så tog jeg enten funny eller snake som mit andet valg. snake smagte mærkeligt, når man havde tygget på det lidt. smagen var på en måde mere beregnet til en pastil. jenkas smag holdt tilgengæld hele vejen og man kunne lave verdens bedste bobler med det! recepten på den bedste bobbel er, at man skal tyggetyggetygge i fem-minutters tid indtil tyggegummiet er mørt . så kan man endelig lave bobler store, at de dækker hele ens næse med et tyndt, lyserødt lag tyggegummi, når boblen springer. det var virkelig tider dengang man kunne drive sine forældre til vanvid med sin tyggen. hvis man rigtigt villegøre dem ekstra sure, så tog man 2-3 stykker i munden på en gang, så både smaskelydende og den syntetiske lugt blev dobbelt så slem. det var den bedste og billigste forældretortur

image199image200image201

jeg savner dengang, hvor 1o-frikvaretet drejede sig om at skynde sig ned i kiosken og købe tyggegumi til næste time. findes funny, snake og jenka egentlig stadig eller skal børn nu tvinges til den dårlige efterligning hubabbuba?


kh signe

Kommentarer
Postat av: Lillesofie

jeg er ret sikker på at de stadig findes, de er bare steget til 75 øre!! så nu holder den bedste omregningsmetode ikke engang mere; "jeg har kun 50 kr.." "det er alligevel 100 tyggegummier!!!"

øv

2008-05-25 @ 22:13:47
Postat av: signe

øv! detvar ellers vildt smart. det tænkte de nok ikke på, da de satte prisen op. dumt.

2008-05-26 @ 09:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0