den perfekte söndag

för i tiden hadede jeg altid söndag fordi det var dagen för mandag og man derfor havde mange forpligtelser med skolen, madpakke og alle mulige andre praktiske ting. desuden tilbragte jeg for det meste söndag formiddag med ondt i hoved og kvalme efter en härd bytur! sidste söndag fik jeg en äbenbaring. jeg oplevede närmest den perfekte söndag og nu tror jeg mäske, at söndag er min yndlingsdag pä hele ugen. . .
jeg vägnede lige tilpas. ikke for tidligt og ikke forsent. nok omkring klokken halv ti. sä gik jeg ud i kökkenet og satte vand over til en chai te med honning og mälk. til morgenmad spiste jeg äg, peanutbutter og bröd. efter en lang formiddag gik jeg ud i (nästen) forärssolen sammen med maren for at gä pä loppemarked. vi fandt en masse! vi fik et virkelig godt tilbud pä en masse södt blomstret porcelän. 17 stykker for ti euro. det var for engangs skyld en söd östeuropäisk sälger!, som ikke var alt for grisk. derefter fandt vi en södt bord, som passede til vores gang. dette köbte vi ogsä efter vi fik det pruttet fem euro ned i pris. pludselig stödte vi pä gro fra mit arbejde og hendes käreste, som ogsä havde valgt at bruge den förste forärsdag pä det lokale loppemarked. vi aftalte at tage over og spise en cupcake sammen. men maren og jeg bestemte os for, at vi var blevet sultne og vi synes det var syndt at nyde cupcakes pä tom mave. derfor tog vi over og spiste en hotdog först. det var min förste danske hotdag i mange är. länge leve tofupälser!bagefter tog vi over og mödtes med gro og hendes käreste. vi spiste birthday cupcakes med forskelligefarvet krymmel. super läkker! jeg elsker virkelig cupcakecafeen. de spilller altid god musik, har sindsyg gode sladderblade og sä er de bare mega söde, dem som ejer den.
nä, men derefter gik maren og jeg hjem. vi bestemte, at vejret var for godt til at sidde indenfor og drikke eftermiddagste, sä vi gik ud i vores have og nöd den pä en bänk, mens solen skinnede pä os(det er ikke engang lögn) vi kom til at snakke om tagterasser og bestemte os for at gä over oberbaumbrücke for at besöge nina og hendes tagterasse i kreuzberg. desvärre var nina ikke hjemme, sä vi valgte i stedet at gä ind i en park og klappe dyr. det havde de södeste geder! det var nu blevet lidt sent og vi tog en tram hjem igen til os selv og lavede aftensmad. canneloni med hytteost og tomatsovs. under aftensmaden hörste vi vores yndlingsradioprogram, hvor forskellige musikere välger deres yndlingsmusik i en time. denne aften var det chicks on speed og de spillede rigtigt meget godt!
efter aftemad tog jeg over til kino international og mödtes med nina. vi skulle se im not there. det var en god afslutning pä en fantastisk dag.

hvad er jeres yndlingsdag og hvad laver i?


Kommentarer
Postat av: Sofie

det lyder som om du har det rigtig godt og laver rare ting. det er godt at høre. bare det var mig.

i dag var jeg syg, så jeg kom ikke i skole. vejret har været helt crazy. sol, blæst og regn på en gang. det er okay når man er under dynen og ser pretty in pink. jeg hader at andy ikke vælger duckie. 80'ernes største fejl.
jeg har fået en gallakjole. den er meget grøn og ret anderledes end hvad jeg plejer at have på. den sidder ret tæt til kroppen, så jeg skal ikke spise for meget inden fredag. nu vil jeg sove og blive rask til fredag, så jeg kan svinge træbenet og have det sjovt.

2008-02-27 @ 22:54:45
URL: http://cssftw.blogg.se
Postat av: Signe

ej hvor synt for dig!! jeg gläder mig til at se din gallakjole pä! den er sikkert super flot. kunne godt tänke mig, at grön klädte dig godt. du bliver bestemt ballets dronning.

endnu en aften til kl 10 pä arbejdet. jeg er godt igang med harry potter to pä tysk...

god bedring!

kh signe

2008-02-28 @ 21:45:14
Postat av: mille!

min yndlings dag, har jeg fundet ud af, er ikke en dag, men morgener hvor man kan sove længe sammen med en som snorker (men ikke for højt) og med en sød kat i fodenden af sengen, men hvor man så vågner i god tid fordi solen skinner. jeg fandt først ud af, hvor hårdt ramt jeg er, da jeg tog mig selv i at tælle hans fregner (der er mange!) og så gik jeg nedenunder og lavede kaffe og te og drak soyamælk i sympati med, at han har mælkeallergi.

og yay til hjemkomst! og så kommer vi og besøger dig bagefter. vi skal bare lige finde ud af det med datoerne!

2008-03-01 @ 21:25:49
URL: http://www.nothisnothat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0